Copyright H.E. Schoonekamp. Zonder mijn toestemming mogen mijn verhalen niet gekopieerd en/of gepubliceerd worden. Linken mag uiteraard wel.

zaterdag 23 augustus 2014

Zomer in Zutphen deel II. Column 2014-33 voor Contact

 Zeiknat thuiskomen na gewoon even wat boodschappen doen.
Zin hebben in een groot bord met zuurkool. En boerenkool. En erwtensoep.
Zoeken naar een droog plekje om te schuilen in Zutphen.
Zwoegen in de sportschool want buiten sporten is te nat en te koud.
Zomaar ineens verlangen naar warme chocolademelk en glühwein.
Zinloos mopperen. Het weer verandert er echt niet door.
Zeer verbaasd zijn dat het toch echt pas augustus is terwijl het buiten wel eind oktober lijkt.  
Zoveel keer per dag droge kleren aantrekken omdat ik steeds m'n regenjas vergeet.
Zorgvuldig mn haar en make-up doen en er na vijf minuten buiten zijn uitzien alsof ik carnaval ga vieren.
Zodra niemand kijkt stiekem heel hard in de plassen stampen. Of er doorheen fietsen.
Zachtjes onbewust Kerstliedjes zingen.
Zwemmen in de Berkel tijdens de Vrije Slag door Zutphen en langs de kant ook net zo nat worden.
Zielig naar buiten staren en verlangen naar zon en warmte.
Zeven graden s nachts en zestien overdag. Als we geluk hebben.
Zwembad hebben in de slaapkamer omdat ik de ramen niet goed heb gesloten.
Zitten met mn kont op een nat zadel van de fiets.
Zorgvuldig een planning maken aan de hand van Buienradar wanneer ik naar buiten ga.
Zwammen en paddenstoelen in het gras en tegen de boom vinden.
Zeuren, zaniken en zemelen over het weer met zn allen.
Zeggen dat het vast weer zonnig wordt in september en hopen dat het ook zo is.
Zwetend thuiskomen omdat ik hard heb moeten rennen om voor die bui thuis te zijn.
Zon zien en mezelf afvragen wat dat ook alweer voor helder ding aan de hemel is.
Zout willen kopen om te strooien want het voelt als winter.
Zwarte dreigende wolken boven Zutphen zien en eigenlijk is dat toch best een mooi gezicht.
Zomerfeesten bezoeken met een paraplu en proberen om niemand met de punt ervan een oog uit te steken.
Zuchtend zien hoe het mooie bruine kleurtje heel snel verdwijnt van mn lijf.
Zeldzame zonnestraaltjes koesteren.
Zomerse muziek opzetten, de kachel aandoen en net doen alsof het hoog zomer is.
Zappend op de bank voor de televisie zitten en geen zin hebben om de deur uit te gaan.
Zonnebanken zoeken op internet.
Zeker weten dat emigreren naar een warm en zon-zeker zuiders land een goed idee is.
Zandzakken voor de deur leggen omdat het niet lijkt te stoppen met regenen.
Zwaar balen dat ik deze column op deze manier schrijven kan.
Zzzzzzzlapen. 
Winterzzzzzzzlapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten