Copyright H.E. Schoonekamp. Zonder mijn toestemming mogen mijn verhalen niet gekopieerd en/of gepubliceerd worden. Linken mag uiteraard wel.

dinsdag 5 augustus 2014

Zomer in Zutphen. Column 2014-31 voor Contact

Zwemmen in Bronsbergen en tussendoor aan de zijkant zonnebaden in het zachte gras om het zeer lichte kleurtje van mijn huid te laten verdwijnen.
Zittend op een terras in de zon deze column schrijven terwijl een vriendin een berichtje stuurt: Ik zie je zo!
Zoals een toerist door Zutphen dwalen en omhoog kijken naar gebouwen die ik normaal niet echt goed zie.
Zelfbeheersing hebben om niet in de fontein te springen. Of toch niet…
Zorgeloos genieten van het zoveelste zoete ijsje.           
Zonnend op de IJselkade kijken naar de boten die langsvaren en zwaaien naar de schippers.
Zomaar ineens een vrije dag nemen en leuke dingen doen.
Zeer vroeg opstaan om de zonsopkomst te kunnen zien.
Zomerfeesten bezoeken en daar hard en in mijn geval ook vals meezingen met de zangers en zangeressen op de podia.
Zoemende bijtjes op de bloemen en zeer irritante zoemende muggen in de slaapkamer.
Zweten in de sportschool en trots zijn omdat ik toch geweest ben.
Zeldzame vlinders zoeken maar blij zijn van elke zachtjes fladderende vlinder.
Zowaar een beetje bruiner zijn aan het einde van de dag.
Zware gevechten houden met waterpistolen.
Zelf proberen net zo hard te fietsen als de rijders van de wiellerronde.
Zolang op het terras op de Houtmarkt zitten dat de zitting van de stoelen een afdruk in m’n benen achterlaat.
Zin hebben om weer kind te zijn en ook zeiknat willen worden bij de waterwerken op de IJsselkade.
Zwervend op de fiets de omgeving verkennen en zien hoe Zutphen er van een afstandje uitziet.
Zien hoe het langzaam donker wordt en dan voelen dat het wat koeler wordt.
Zand van het strand van Bronsbergen in m’n schoenen vinden.
Zoeken naar mooie en bijzondere boeken op de boekenmarkt.
Zuchtend de boodschappen doen, want het is te warm om te zeulen met tassen.
Zeer veel water naar beneden zien vallen in zeer heftige buien en oh wat ruikt het buiten dan zo lekker.
Zwetend zoeken naar een mooi plekje in de schaduw.
Zuinig aan doen met de laatste ijsblokjes.
Zachtjes zingend op de fiets zitten omdat ik zo vrolijk ben.
Zeker weten dat ik nooit meer winter wil.
Zover de ramen en deuren openzetten dat het een beetje doorwaait in huis.
Zo-even besloten het laatste drankje te drinken maar de zon brandt nog zo fel dus we nemen er nog één.
 
Zo kom ik de zomer van 2014 in Zutphen zeker wel door.
 
Zinderende zomerdagen.
Zachte zomeravonden.
Zwoele zomernachten.
Zzzzlapen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten