Copyright H.E. Schoonekamp. Zonder mijn toestemming mogen mijn verhalen niet gekopieerd en/of gepubliceerd worden. Linken mag uiteraard wel.

donderdag 5 september 2013

Brief aan Máxima; Droomboek


                                                                                        Zutphen, 5 september 2013

Beste Koningin Maxima,

Ik zag op het nieuws dat u vandaag weer bent afgereisd naar het Oosten. Naar Apeldoorn dit keer. En niet voor een gezellig familiebezoekje op Paleis het Loo, nee U mocht naar Apeldoorn om een boek op te halen. Een boek met daarin de dromen voor ons land van een aantal Nederlanders, het zogenoemde Droomboek.

Allereerst dit: U bent erin geluisd. Ik heb namelijk een keurig briefje in de brievenbus gekregen met een bonnetje. Daarmee mag ik het boek op gaan halen bij de dichtstbijzijnde boekhandel. Ik dacht nog even dat ik uitverkoren was om een boek te krijgen, maar nee, alle huishoudens in Nederland hebben zo’n bonnetje gekregen. Ook uw huishouden dus. Nou ken ik Wassenaar niet en weet ik niet of daar een boekhandel is, maar ik weet zeker dat er tussen Wassenaar en Apeldoorn honderden zijn. U had het boek dus gewoon om de hoek op kunnen halen. Het was de warmste septemberdag in jaren vandaag. Een mooie dag voor glazen koude prosecco op het terras, zwemmen in zee of als u dan toch zo graag naar Apeldoorn wilt; een bezoekje aan de Apenheul. Die apen doen niet zo raar als ze u zien, in tegenstelling tot de rest van Apeldoorn.

Ik ga u niet lastig vallen met mijn dromen. Dromen moeten er zijn en blijven. Anders blijft er niks te wensen over of iets om naar  toe te leven. Ik hou ze dus voor mezelf.

Mocht u nou nog een exemplaar van het boek willen hebben: in Zutphen ligt nog een bonnetje, u mag het best hebben. Er ligt ook nog een fles prosecco in de koelkast. Lekker koel. En een fles koude prosecco opdrinken in goed gezelschap brengt vaak de beste ideeën om dromen uit te laten komen.

Met vriendelijke groet,

Henrieke Schoonekamp

Geen opmerkingen:

Een reactie posten